"חלום ומעשה אינם שונים כל כך כפי שנוטים לחשוב,
כי כל מעשי בני האדם בחלום יסודם…"
~בנימין זאב הרצל

ביום רביעי (31.4.14) התאספחזון ודרךו במכון ירושלים לחקר ישראל מיטב אנשי הציונות המתחדשת, מובילי ארגונים, אנשי חינוך ומעשה ופעילים מכל רחבי הארץ לכנס היסוד של העמותה להתחדשות ציונית. הכנס, בהנחייתו של אורי הייטנר, נפתח בדברים של מייסד ויו"ר העמותה ניקולאי טבך, אשר הציג את דרכו לייסוד העמותה ואת היסודות הרעיוניים העומדים בבסיס פעילותה העתידית. לאחר מכן נשאה דברים והקריאה משיריה המשוררת ברכה רוזנפלד. ובנוסף קיימנו שיעור בחברותא בהנחייתו של צבי גילת.

חלק חשוב וייחודי בכנס היה הפאנל "מטרות הציונות היום" בהנחייתו של העיתונאי יואב שורק, בו לקחו חלק פרופ' אליעזר שביד, הרב אלישע וישליצקי, תהילה נחלון ואורי הייטנר. בפאנל הוצגו מטרותיה של הציונות על פי השקפת עולמו של כל אחד מהמשתתפים והתקיים דיון ושיח מרתק עם הקהל.

חברי המועצה הציבורית של העמותה בכנס היסוד של העמותה להתחדשות ציונית

חברי המועצה הציבורית של העמותה בכנס היסוד של העמותה להתחדשות ציונית

בסיום הכנס, לאחר שדנו על ה"מה?" עברנו לדבר על ה"איך?". רכז התוכן של העמותה, קובי דנה, הציג את תכנית האתר ואת מטרותיו לאור חזון העמותה. וטלי מוסקל, רכזת המתנדבים, נשאה דברים על הפעילות לגיוס המתנדבים לעמותה.

העמותה "שבעים פנים לציונות" עדיין בתהליכי התהוות וגיבוש ראשוניים, וכל אחד ואחת מכם מוזמן לתרום בהתנדבות על פי תחום עניינו ורצונו. אנו מזמינים אתכם להצטרף לעמותה ולקחת חלק פעיל בעיצובה של ההתחדשות הציונית בדורנו.

תודה לכל מי שהגיע!
וזכרו כי זוהי רק ההתחלה…

 

לתמונות נוספות מכנס היסוד של עמותת 'שבעים פנים לציונות', לחצו כאן

הקמה ויסוד