"לו ברכני יוצרי בחכמה ודעת מספקות לניסוח שיטה פילוסופית,
הייתי מייסד ובונה את כל שיטתי: 'בראשית ברא אלוהים את היחיד;
כל יחיד הוא מלך השווה לרעהו – והרע 'מלך' גם הוא; טוב שיחטא
היחיד כלפי הציבור משתחטא החברה ליחיד."
~ זאב ז'בוטינסקי ~

לקריאת והורדת הקובץ בגרסת PDF לחצו>>

זבוטינסקי. עיונים בכתבי הציונות. מקראת לימוד. יולי 2017

עיוניםב-כ"ט בתמוז לפני 77 שנה (1940) הלך לעולמו זאב ז'בוטינסקי, מגדולי המנהיגים הציוניים, שעמד בראש הציונות הרוויזיוניסטית ותנועת הנוער בית"ר. ז'בוטינסקי פיתח משנה ציונית המקיפה את כל תחומי החיים הציבוריים, דגל בציונות המדינית, בחידוש הגאווה הלאומית ובטיפוח הצבאיות היהודית לצד ערכים חברתיים ליברליים ושמירה על כבוד האדם באשר הוא.

בתחילת דרכו היה ז'בוטינסקי ממקימי ההגנה היהודית באודסה. יחד עם יוסף טרומפלדור הוא הקים את הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה, ומאוחר יותר לקח חלק בארגון ההגנה בירושלים והיה המפקד העליון של האצ"ל. בגלל פועלו נאסר ז'בוטינסקי בידי הבריטים ומאוחר יותר הוגלה מארץ ישראל, ולא הותר לו לחזור אליה עד יום מותו. לאחר הקמת מדינת ישראל הועלו עצמותיו ארצה, והוא נקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

ז'בוטינסקי היה אדם ברוך כישרונות: משורר, סופר ומתרגם, עיתונאי ופובליציסט, נואם מצוין ואיש רוח, מגדולי ההוגים היהודיים הליברליים בעת החדשה. דרך חייו המסורה לרעיון, פעילותו, הגותו וקסמו האישי עוררו השראה במשך השנים בקרב דורות רבים של יהודים וצעירים שהלכו בעקבות חזונו הציוני.

לכבוד המאורע וציון זכרו, פועלו והגותו, אנו מפרסמים חוברת עיונים קצרה עם טעימות ונגיעות מהגותו ומפעלו של הוגה הדעות ואבי הזרם הרביזיוניסטי בציונות. בחוברת תמצאו טקסטים נבחרים מתוך עיקרי הגותו בסוגיות דת ולאומיות, ריבונות וצבאיות, כלכלה וחברה מתוקנת, חינוך לאומי, השפה העברית ועוד. בסוף החוברת מובא מאמר עיונים קצר אודות ז'בוטינסקי ומשנתו, מוזמנים לקרוא את המאמר גם כאן