logo70

מטרתה של העמותה להתחדשות ציונית היא לחדש דיון ושיח על חזון ראוי למדינת ישראל והנגשתו לדור ההווה לא כתרגיל פילוסופי אלא כדרך חיים וכצורך קיומי ודחוף עבור החברה הישראלית. על כן נפעל בקרב קהילות להתחדשות יהודית, מתנסים קהילתיים, פעילות עם עיריות לקהל הרחב, פעילות משותפת עם עמותות ממוקדות קהל יעד כגון צעירים, עולים, פעילים חברתיים, אנשי חינוך, תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות.

בין הפעילויות החינוכיות השונות המתוכננות במסגרת העמותה ניתן למצוא הרצאה או סדרת הרצאות בנושאי ציוניים מגוונים. סיורים בעקבות ציונות, אישים, מקומות, ארועים. התנסות בפעילות התנדבותית- פעילות של חצי יום/יום באחד מערכי ליבה הציונים. לדוגמה קליטת עליה, התיישבות, שמירה וכדומה. פעילויות אחר צהריים עם תלמידי בית ספר סביב תכנים ציוניים כמו הפעלות, הכנה ערכית לצה"ל/מסע לפולין, תיאטרון ציוני- בימוי ומשחק, משחקים ציוניים של פעם. ציון ארועים סביב לוח שנה הציוני, בבתי ספר וברמה המוניציפאלית.

כל אלו מיועדים עבור הקהל הרחב ככל הניתן, נוער וצעירים, מורים ואנשי חינוך, מכינות קדם צבאיות וצה"ל וקהילות שונות ברחבי הארץ.

 

פרויקטים חינוכים העתידיים לצאת לפועל בשנה הקרובה במסגרתה של פעילות העמותה יכללו:

– לימוד כ"ט בנובמבר – אירוע לימוד משותף של עמותת 'שבעים פנים לציונות' עם ארגונים, קהילות ומוסדות שותפים ברחבי הארץ. הלימוד יתקיים בעשרות מקומות שונים ויכלול גם לימוד מרכזי בירושלים.
– פרויקטים חינוכים וירטואלים – הקמת אתר אינטרנט, כתב עת, פייסבוק וערוץ יוטיוב ככלים מרכזיים ללימוד, שיח ודיון אישי וציבורי על ערכי היסוד של הציונות ורלוונטיות שלהם. תוך שימוש בפלטפורמות מותאמות אוכלוסיות יעד שונות.
– כתב עת – 'אשמורת שלישית | כתב עת ציוני עכשווי' – השואף לחדש את השיח הציוני אשר יהווה בסיס להגשמת הציונות בדורנו, ולהשיב לתרבות העברית בימינו את ההשקפה הציונית המקורית, החיה, המרתקת והסוחפת. כתב העת יכלול מאמרי דעה, מסות רעיוניות וטורים אישיים, כתבות מגזין ידיעות חדשותיות מתחום העשייה הציונית העכשווית, סיקורי תרבות עברית בכלל וספרות בפרט, וכן פרסום שירים וסיפורים קצרים וכן עוד…