עמוד הפייסבוק של העמותה

עמוד 'אשמורת שלישית' || עמוד 'עיונים בכתבי הציונות'

העמותה פועלת בשני מישורים עיקריים הנגזרים משמה:

'שבעים פנים לציונות' (מישור החינוך): במסגרתו התחלנו לקיים את תכנית הלימוד 'עיונים בכתבי הציונות' בבית המדרש לציונות בשיתוף מרכז מורשת בגין-השלוחה הצפונית ופרסום מאמרי עיונים בכתבי הציונות שמטרתם להפריך את הדעות המעוותות את יסודות המחשבה הציונית על ידי לימוד יסודי ונגיש לכל של הכתבים הציוניים.

'העמותה להתחדשות ציונית' (מישור המאבק הציבורי-אינטלקטואלי): במסגרתו נוסד כתב העת 'אשמורת שלישית – כתב עת ציוני עכשווי', השואף להחיות את השיח הציבורי בישראל תוך הישענות על יסודות הציונות המגשימה והחיובית, המקורית והשורשית, ולהשיב לוויכוח התרבותי בימינו את ההשקפה הציונית המקורית, החיה, המרתקת והסוחפת. אנו מאמינים כי זהו מאבק תרבותי על דמותה וצביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל ולכל אחד ואחת יכולת להשפיע.

הקמה ויסוד

פעילויות שנת תשע"ו

  • אשמורת שלישית – כתב עת ציוני עכשווי

2

'מעמק עכור – בחזרה לשלילת הגלות', שער הגיליון השני

בשנת תשע"ו פרסמה העמותה להתחדשות ציונית שני גיליונות של כתב העת הציוני החדש 'אשמורת שלישית'.

הגיליון הראשון 'הציונות כמהפכה מתמדת', גיליון הבכורה של "אשמורת שלישית" הוקדש לשאלה האם וכיצד נותר הרעיון הציוני רלוונטי לחיינו בעת הנוכחית. הגיליון כלל מגוון רחב של תכנים וכותבים העוסקים בחקר הציונות כמו אלחנן יקירה, אליעזר שביד, ארנון סופר ואורי הייטנר.


הגיליון השני 'מעמק עכור – בחזרה לשלילת הגלות'
, פורסם באוגוסט ומחדש את שלילת הגלות כערך יסוד ציוני, שהוכפש הושכח והוכחש במכוון בעשורים האחרונים על ידי גורמים המעוניינים לטשטש את הממד המהפכני שבציונות ואת הסתירה בינה לבין שמרנות. בגיליון מסה בלעדית מאת גדי טאוב, שיחה עם דני , אודי מנור ועוד רבים וטובים…!

לרכישת מנוי לשלושה גיליונות בשנה במחיר של 100 ₪ בלבד לחצו כאן.

  • ערבי הרצאות ושיח ציבורי על משמעותה האקטואלית של הציונות

במסגרת הרצאות לקהל הרחב קיימנו השנה שני מפגשים חשובים:

3

הציונות בדורנו, הרצאתה של פרופ' רות גביזון

באוקטובר 2015 נפגשו חברי וחברות עמותת שבעים פנים לציונות, תומכים ומתעניינים בשדרות רוטשילד בתל אביב להרצאה מרתקת של פרופ' רות גביזון על משמעותה של הציונות בימינו, תוך דיון מרתק על אתגרי הציונות והמחלוקת סביבן. להמשך קריאה ותמונות נבחרות מהאירוע לחצו.

בינואר 2016 נפגשו שוב חברי וחברות העמותה בפאב 'השכנה' בירושלים להרצאה מרתקת של ד"ר מיכה גודמן אשר דיבר על המהפכות הגדולות שעברו על אורחות החיים והתודעה של העם היהודי החל מתקופת ההשכלה, הופעת החרדיות כתנועת נגד לתהליכי המודרניזציה שעברו על העם היהודי, המחשבה הציונית של הוגים ציוניים כמו אחד העם וברידיצ'בסקי והשפעתה על התודעה הלאומית הישראלית, תוך דיון מרתק על חשיבות השיח הציוני. את הערב סיכם מייסד ועורך כתב העת 'אשמורת שלישית', ניר רייזלר, על חשיבותו של כתב עת ציוני דווקא בימינו. להמשך קריאה ותמונות נבחרות מהאירוע לחצו כאן.

  • פעילות חינוכית

בית המדרש לציונות עם מרכז מורשת בגין-השלוחה הצפונית

בית המדרש לציונות עם מרכז מורשת בגין-השלוחה הצפונית

במסגרת הפעילות החינוכית של העמותה קיימנו השנה את תכנית 'עיונים בכתבי הציונות' בשני מוקדים חשובים.

בית המדרש לציונות של מרכז מורשת בגין – השלוחה הצפונית: התכנית קיימה סדרת מפגשים אחת לשבועיים החל מחודש פברואר ועד יולי ובמסגרתה נפגשו חברי הקבוצה, קראו, למדו והתווכחו על סוגיות הליבה של כתבי הציונות. לקריאת מאמרי הסיכום של המפגשים לחצו כאן.

בחודש אוגוסט 2016 הוזמנו לקיים את תכנית 'עיונים בכתבי הציונות' במסגרת סמינר 'כמעין המתגבר' של מכינת תבור שבנצרת עילית עם קבוצה של בוגרי-בוגרות המכינות הקדם צבאיות. התכנית התקיימה במשך שלושה ימים ועסקה בנושאי ליבה – מהי ציונות ומתי החלה? הויכוח ההיסטורי בין אחד העם להרצל ולבסוף, פוסט ציונות וציונות בימינו. להמשך קריאה ותמונות נבחרות מהפעילות לחצו כאן.

1

        'עיונים בכתבי הציונות' בסמינר 'כמעין המתגבר' של מכינת תבור בנצרת עילית, אוגוסט 2016

  • אתר העמותה

חלק חשוב בפעילות העמותה הוא התוכן ההיסטורי והאקטואלי אודות הציונות. על כן מפעילה העמותה אתר אינטרנט ובו ניתן למצוא את מאמרי המיזם 'עיונים בכתבי הציונות', חומרי לימוד של 'בית המדרש לציונות' שניתן להוריד וללמוד בקבוצות, מאמרי דעה בסוגיות בוערות על סדר היום הציבורי. אם גם אתם רוצים לכתוב לאתר פנו לרכז התוכן של העמותה, קובי דנה – [email protected] 

כדאי לקרוא…!01

השקל הציוני – תרומה לעמותה

כט בחנתוןעמותת שבעים פנים לציונות – העמותה להתחדשות ציונית פועלת על בסיס רוח ההתנדבות הנושבת במי שאכפת לו/לה, במי שרואה בציונות נדבך חשוב בחייו ונכון לקחת חלק בהחזרתה למרכז השיח והעשייה במדינת ישראל ובחיי העם היהודי. בכדי לסייע במאמץ החשוב על דמותה של החברה והמדינה נשמח לכל תרומה שיש ביכולתכם לתרום ולסייע להמשך הפעילות.

התרומה יכול להיות בכל סכום כספי שתבחרו, לחצו כאן

ואף ברכישת מנוי לכתב העת 'אשמורת שלישית', לחצו כאן

________________________________________________________________________________________

אנו מודים לכל חברות וחברי העמותה, פעיליה, תומכיה והמוסדות אשר תמכו בפעילות העמותה על שיתוף הפעולה והשותפות במפעל החשוב ומאחלים שנה טובה של עשייה ויצירה מקורית.  

________________________________________________________________________________________

site_herzel1