עיונים שער תשעז"הציונות אינה מפלגה, אפשר לבוא אליה מכל המפלגות, כשם שהיא כוללת כל המפלגות שבחיי העם. הציונות היא העם היהודי בדרך, ציון של העניים, של הצעירים ואף של החרדים… אנו שמים לנגד עינינו תמיד, שאם גם רעיוננו ישן ופשוט הוא, הרי בהוצאתו לפועל אנו יכולים ומוכרחים להיות מודרניים. בציונות שלנו כלולים גם תקונים סוציאליים (יום עבודה של שבע שעות וכו'), סבלנות ואהבה לעניין שבנדחים. העניין שאנו עובדים לו גדול ויפה הוא, מפעל של שלום, פתרון שאלת היהודים בדרך פיוס. רעיון העלול להלהיב אנשים אצילים, בין אם הם נוצרים, מוסלמים או יהודים. האם מפליגים אנו בדברינו בשעה שאנו אומרים, שהיא תנועה מוסרית, חוקית ואנושית? היא עלולה להועיל לרבים רבים מאד, ובשום פנים לא ליהודים בלבד. הציונות מקימה קהילה יהודית אחרת, חדשה, גדולה ויחידה. הן אנו סוללים דרך חדשה לטובת האנושות."
~ בנימין זאב הרצל (1860 – 1904) 

מיזם 'עיונים בכתבי הציונות' מזמין אתכם ללמוד איך הכל התחיל ולהתחקות אחר סיפורם של האבות המייסדים והשקפת עולמם הציונית.

אסופת המאמרים 'עיונים בכתבי הציונות – הוגים ומגשימים' מביאה את סיפורם של אבות הציונות – ההוגים, החלוצים והמגשימים, ומציגה את משנתם המעמיקה בשפה קולחת, תמציתית וצלולה.

מטרת אסופה זו היא להוות כלי חינוכי ללימוד כתבי היסוד של החברה הישראלית ומדינת ישראל וכפי שכתב פרופ' אליעזר שביד, מגדולי חוקרי והוגי הציונות בדורנו, "עלינו להתחבר אל הצנורות הללו ולהתמודד עם התכנים הנמסרים בהם כדי לכוון את דרכנו. צורך הוא לנו וגם חובה המוטלת עלינו, להתנער מן הדעה הקדומה ולהתגבר על קשייו העניניים של עיון כזה."

להורדת האסופה המעודכנת לשנת תשע"ח בקובץ PDF לחצו:

 ‏‏עיונים בכתבי הציונות. מהדורת תשעח. 2018

למהדורות הקודמות לחצו כאן

סגור לתגובות.