"זו היתה שעת 'עלות השחר' להכרתנו החדשה… זיכרון ארצנו חזר ונתעורר לחיים גם בלב ועורר עמו גם את האהבה ליתר קנינינו ההסטוריים, שערכם בהוה כבר נעלם היה מעיני רבים וחזר ונראה להם עתה באור חדש."

~ אחד העם, הגיעה השעה! ~ 

לאחר ערב מוצלח של שיח ציוני בת"א לפני כחודשיים, נפגשו שוב חברי וחברות העמותה להתחדשות ציונית בשלישי בערב בפאב 'השכנה' בירושלים לערב השקה חגיגי שני במספר של כתב העת הציוני החדש – אשמורת שלישית.

22'אשמורת שלישית' הוא כתב עת ציוני חדש של שבעים פנים לציונות השואף לחדש את השיח הציוני אשר יהווה בסיס להגשמת הציונות בדורנו, ולהשיב לתרבות העברית בימינו את ההשקפה הציונית המקורית, החיה, המרתקת והסוחפת.

הערב התחיל עם הצגת העמותה מפי מייסד ויו"ר העמותה ניקולאי טבך. המשכנו להרצאה מרתקת של ד"ר מיכה גודמן שדיבר על המהפכות הגדולות שעברו על אורחות החיים והתודעה של העם היהודי החל מתקופת ההשכלה, הופעת החרדיות כתנועת נגד לתהליכי המודרניזציה שעברו על העם היהודי, המחשבה הציונית של הוגים ציוניים כמו אחד העם וברידיצ'בסקי והשפעתה על התודעה הלאומית הישראלית, תוך דיון מרתק על חשיבות השיח הציוני בימינו וסיים באמירה החשובה כי "אנו זקוקים לשיח מעמיק אודות הציונות לא כשהיא בוודאות אלא כשהיא נמצאת במשבר. צריכים שיחה ציונית אנרגטית וכתב העת בהחלט מאפשרת את השיח החשוב הזה."

את הערב סיכם מייסד ועורך כתב העת 'אשמורת שלישית', ניר רייזלר, על חשיבותו של כתב עת ציוני דווקא בימינו. אנו מודים לכל המשתתפים, ובראשם למערכת כתב העת ומארגני ערב ההשקה.

לקריאת גיליון הבכורה 'מהפכה מתמדת' ורכישת מנוי שנתי לחצו כאן 

לצפייה בתמונות נבחרות מערב ההשקה לחצו כאן

44

344